• Home
  • Blog
    • Autoliefhebberij
    • Bechterew
    • Gedichten en proza
    • Met Stoové naar de wc
  • Portfolio
    • Autojournalistiek
      • Klassiek en Techniek
      • START84
      • Youngtimer Magazine
    • Boeken
    • Tijdschriften en kranten
      • Creative Letters
      • De Sprong
      • Thuis
  • Over RaGaSto
    • In de media
  • Contact
    • E-mail
    • Facebook
    • Instagram
    • LinkedIn
    • Twitter
    • YouTube
    Privacy en cookies: Deze site maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan op deze site, ga je akkoord met het gebruik hiervan.
    Voor meer informatie, onder andere over cookiebeheer, bekijk je: Privacybeleid

RaGaSto

Autojournalist - freelance redacteur - bedrijfsbiografieën

Het logo van RaGaSto

26 augustus 2018 by Ralph Stoové 1 Reactie

Ragasto heeft een logo.

Vaste bezoekers van mijn website en mijn kanalen op social media hebben het ongetwijfeld al gezien. Ragasto heeft een logo! Ik ben er ontzettend blij mee en hoop dat het snel een vertrouwd gezicht wordt voor iedereen die mijn schrijfsels kan waarderen.

Logo RaGaSto de schrijvende schrijver van redacteur Ralph Stoové.

De kroontjespen

Waarom het logo eruit ziet zoals het eruit ziet? Dat zal ik uitleggen. Allereerst zie je de abstracte vormgeving van een kroontjespen. De betekenis van de kroontjespen moge duidelijk zijn: ik schrijf, ik houd van schrijven, ik ben een schrijver. Simpel en doeltreffend.
Wie echter een tweede keer kijkt, ontwaart een extra vorm in de punt van de kroontjespen. Die punt is sterk gebaseerd op het ichtusvisje. Ik ben namelijk Christen. Dat betekent niet dat ik alleen christelijke verhalen, artikelen, blogs of proza schrijf. Ik schrijf namelijk over van alles en nog wat. Dat kan geïnspireerd zijn op mijn dagelijkse belevenissen, maar het kan ook een betaalde opdracht zijn voor één van de bladen waar ik voor mag schrijven. Ik hecht veel waarde aan mijn christelijke identiteit. Ondanks dat ik met de pen soms best kritisch en scherp kan zijn, probeer ik vanuit die identiteit te blijven werken. Alsof ik door middel van de ichtusvis als penpunt mijn identiteit in inkt op het papier kan zetten.

Ragazzo

De naam van mijn bedrijf – en tevens mijn pseudoniem – RaGaSto betreft een samentrekking van mijn afgekorte voornamen en achternaam. De laatste keer dat ik het checkte, bleek ik een jongen. Laat in de taal van mijn favoriete vakantieland Italië ‘jongen’ nou net vertaald worden als ‘ragazzo’. Aangezien in het Italiaans alles mooier klinkt, vond ik de verbastering naar RaGaSto erg leuk.

Typemachine

Lage resolutie afbeelding van Mercedes Typemachine

De slogan ‘de schrijvende schrijver’ begon al jaren geleden als zogenaamde brainfart. Het vat echter alles wat ik als schrijver en redacteur doe samen.

Taalpuristen vallen misschien over het pleonasme, maar ik heb er wel je aandacht mee getrokken. Of niet?

De letters zijn natuurlijk gebaseerd op het uiterlijk van hoe je vroeger met een oude typemachine letters door de inktrol op papier ramde.

Gewoon een mooie kleur

De blauwe kleurschakeringen hebben geen bijzondere betekenis. Ik kan er van alles bij verzinnen hoor. Zo ben ik deels Indisch, een blauwe. Wie mijn eerste boek ‘In een rechte lijn, de geschiedenis van de Dienst Vervoer en Ondersteuning’ heeft gelezen, begrijpt dat blauw nauw verbonden is met de wereld waarin ik me begeef. Mijn auto is ook blauw en soms voel ik me blue. Gezien het ichtusvisje kan ik zelfs het hemelsblauw verdedigen. Maar niets van dat alles, ik vind het gewoon een mooie kleur.

Zonder de creatieve input van mijn lieftallige eega Marjolein had ik de basis van mijn logo nooit op kunnen zetten. En mijn dank aan ComBron voor het helpen om mijn hersenspinsels om te zetten in een digitaal logo.

Heel veel leesplezier!

Ralph Stoové | Ragasto

Header Ralph Stoové RaGaSto schrijvende-schrijver autojournalist.

Dit delen:

  • Tweet
  • WhatsApp

Over Ralph Stoové

Publicaties in boeken:

2014: Columnboek 2014, ISBN 978-94-92192-01-1, Text&More / De Brul van Hul; Auteur van de column 'Een knallende start'
2014: 12 Dingen die je moet weten voor je gaat trouwen, ISBN 978-90-6353-703-6, Royal Jongbloed / Studio Vrolijk; Model gestaan voor de coverfoto

 
Publicaties in tijdschriften/kranten:

2002 tot heden: Diverse Nederlandse kranten en tijdschriften
2010 tot heden: Youngtimer Magazine
2011 tot heden: Start Autosportmagazine
2013 tot heden: Klassiek & Techniek
2015 tot heden: Thuis; het magazine van de BGH (vast redactielid)

PR-werkzaamheden voor:
- 2002 tot 2010: Racingteam Van der Slik
- 2014: Socialmediacampagne voor Tim Coronel en MaxxisRoom tijdens Le Dakar 2014

  • E-mail
  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Pinterest
  • Twitter
  • YouTube
Bij Albert Heijn is bijna veertig het nieuwe vijfentwintig
Eurosleutel geeft onbeperkt toegang tot mindervalidentoiletten.

Reacties

  1. ComBron Communicatie zegt

    27 augustus 2018 om 12:24

    Graag gedaan Ralph! Om het Haags te houden; het creatief proces was lachen!

    Beantwoorden

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

  • Colofon
  • Privacybeleid
  • Over Ragasto en Ralph Stoové
  • Contact

Website laten maken? ComBron Communicatie!

 

Reacties laden....