Flexobed gerepareerd met een paperclip – Medipoint avonturen

Flexobed, een verzorgingsbed en sta-op-stoel in één.

Een paar posts geleden vertelde ik kort over mijn flexobed. Dat is een verzorgingsbed met tevens de functie van een soort sta-op-stoel. Ideaal, omdat ik in dat bed niet alleen slaap, maar er ook eventuele medische zorg in kan ontvangen. En door het vernuftige systeem kan ik zelfstandig de transfers naar en uit mijn rolstoel blijven maken. Ik moest er psychisch wel even aan wennen, dus vandaar dat ik er nog geen uitgebreide blog over schreef.

Van miniblog op facebook naar blog op RaGaSto.nl

Deze blog stond eerst als miniblog op mijn facebookpagina, maar paste qua lengte niet op mijn instagram. Klik en volg me daar ook om mijn avonturen als eerste met me mee te beleven. (De linkjes daarnaartoe werken dus wel gewoon, ondanks dat mijn website de woorden naar mijn social media doorstreept.) Ik kreeg op mijn socials behoorlijk wat interessante reacties, waarin veel herkenning bleek. Daarom plaats ik de tekst nu ook op mijn eigen website, zodat er meer mensen een indruk krijgen over het wel en wee van de hulpmiddelenleveranciers via de WMO of zorgverzekering.

afbeelding van de aflevering van een flexobed door twee medewerkers van Medipoint, die het verzorgingsbed op een transportkarretje de slaapkamer inrijden.

Mijn flexobed had reparatie nodig

Ik ‘huur’ via mijn zorgverzekering dit verzorgingsbed bij Medipoint. Juist, ik heb me wel eens wat minder positief uitgelaten over deze hulpmiddelenleverancier. Ervaringen die vele mensen met een beperking trouwens hebben, die van dit bedrijf afhankelijk zijn. Medipoint doet uiteraard ook het onderhoud en de reparaties van, in dit geval, het flexobed. Nou was er een tijdje geleden een pinnetje uit een van de verstelbare onderdelen gelopen. Vroeg of laat zou daardoor het hoofdeinde niet meer te gebruiken zijn als het niet zou worden gerepareerd.

Bellen met Medipoint deel 1

Ik belde dus met Medipoint (MP).
MP: “Goed dat u belt. Ik zal een monteur sturen.”
Ik: “Super! Het heeft geen acute haast, maar wanneer komt die precies?”
MP: “Dat weet ik niet. De monteur belt u volgende week op om te vertellen wanneer hij komt.”
Ik: “Maar ik kan niet altijd. Ik werk ook, ik heb medische afspraken, etc. Kan ik alvast aangeven wanneer ik sowieso wel of sowieso niet kan?”
MP: “Nee, dat kan niet. Maar dat kunt u vast met de monteur bespreken.”
Ik: “Hmmm, ok… dat hij niet ineens op mijn stoep staat als ik er niet ben. Maar ik ga het meemaken. In ieder geval alvast bedankt.”

Afbeelding van een man die in de ene hand een moderne smartphone vasthoudt en met de andere hand door middel van een zwarte antieke telefoon met de hoorn tegen zijn oor belt. Op de tafel voor hem ligt ook nog een moderne draadloze telefoon. De man draagt spalken om beide handen. Foto dient ter illustratie van enkele blogs waarin gebeld wordt door schrijver Ralph Stoové.

Bellen met flexobed monteur

De week erop belt de MP flexobed monteur (MP FM):
MP FM: “Ik kom morgen uw bed repareren.”
Ik: “Oh, hoe laat? Morgenmiddag kan ik namelijk niet.”
MP FM: “Ik kom inderdaad in de middag.”
Ik: “Maar dan kan ik dus niet, want dan moet ik naar de fysiotherapeut. Kunnen we niet een ander moment inplannen?”
MP FM: “Nee, maar u krijgt vanavond een mail met de tijdsindicatie dat ik er ben. Als u echt niet kan, dan kunt u de mail beantwoorden om de afspraak te verzetten.”

E-mail is niet te beantwoorden

De avond gaat voorbij, maar geen mail. De volgende ochtend ontvang ik pas email van MP: “De monteur is er vandaag tussen 12:00 en 15:00 uur.” Ik bedenk dat dit precies is wanneer ik dus naar de fysio moet. Dus dan maar de mail beantwoorden. Tja… dat beantwoorden van de email kan helemaal niet, volgens het automatisch gegenereerde mailtje. Dus dan maar weer bellen.

Foto van een monteur van Medipoint die een reparatie uitvoert aan een flexobed verzorgingsbed. Het matras is nog niet opgemaakt, waardoor je de blauwe incontinentie hoes ziet.

Bellen met Medipoint deel 2

Ik: “Ik kan vanmiddag niet, dus wil graag een andere afspraak maken.”
MP: “Ok, jammer, want niet iedere monteur kan aan zo’n bed werken. Maar zijn er misschien momenten dat u wel of niet kan? Dan noteer ik dat voor de monteur.”
Ik: “Oh, de vorige keer kon ik dat niet aangeven. Maar graag! Ik kan…[ik geef diverse data en tijdstippen door]…”
MP: “Super, dan ga ik dat doorgeven en dan haal ik nu de afspraak voor vandaag uit de agenda van de monteur.”
Ik: “Super, dank u wel!”

Flexobed monteur met paperclip

Drie keer raden wie er begin van de middag alsnog op de stoep stond vlak voordat ik naar de fysiotherapeut moest… Yep, de Medipoint flexobed monteur, whahaha… Maar eerlijk is eerlijk, met een geleende paperclip heeft die de uitgelopen pin binnen vijf minuten wel weer vastgezet en het bed gerepareerd. Hoefde die niet opnieuw terug te komen met een echte borgpen, want die had hij niet bij zich.

Foto van een slordig opgemaakt flexobed in uitgedraaide stand waardoor de functie van sta-op-stoel zichtbaar is.

Over de auteur

Plaats een reactie