Schadeherstel en spuiten
Ik heb al een tijd niets meer over auto’s geschreven. De blogs over mijn ziekte voerden de laatste tijd een beetje de boventoon. Wie mijn laatste blog daarover gelezen heeft, weet dat ik inmiddels software met spraakherkenning heb gekregen. Omdat ik daar veel mee moet oefenen, maak ik van de nood een deugd door weer eens een artikel over mijn BMW E61 te schrijven. Daarom dit epistel over het schadeherstel en spuiten van mijn BMW 5-Serie Touring.
Grote grijns
Het laatste jaar zijn er namelijk heel wat deuken en krassen op de ‘Fünfer’ gekomen. En omdat de auto mij ontzettend goed bevalt, en ik haar nog lang niet wil inruilen, besloot ik de BMW een beetje op te kalefateren. De BMW 520d, die van mij de bijnaam ‘Frau Angela’ kreeg, rijdt ondanks haar relatief kleine dieselmotor namelijk erg lekker. Bovendien kan ik er dankzij enkele simpele hulpmiddelen nog goed in plaats nemen. Tel daar de luxe van het ‘High Executive’-pakket bij op en je begrijpt dat ik er als autoliefhebber met een grote grijns in zit.
Krassen en parkeerdeukjes
Dat de auto er van buiten uit begon te zien als een barrel zie je weliswaar niet als je achter het stuur zit, het oog wil ook wat als ik de wagen van een afstandje bekijk. De eerste deuk kwam er helaas al een half jaar na aankoop in. En nu kan ik heel stoer de beschuldigende vinger naar mijn lieftallige eega wijzen, de drie daaropvolgende schades reed ik er toch echt zelf in. Veelal betroffen het wat krassen en parkeerdeukjes. Prioriteiten op andere vlakken zorgden ervoor dat de auto erbij bleef staan zoals die erbij stond. Maar na de laatste schade was ik het zat, alleen nog even zoeken naar een schadehersteller.
Schappelijk prijsvoorstel
Lang hoefde ik trouwens niet te zoeken. Ruim een jaar geleden leerde ik namelijk, via de BMW 5-Serie Club, Dani Saber kennen. Hij reviseerde toen de CCC-unit en vertelde dat hij ook schades herstelde. Ik stuurde hem daarom wat foto’s van de deuken en beschadigingen, waarop hij met een zeer schappelijk prijsvoorstel kwam. Niet veel later zette ik de auto dan ook bij zijn bedrijf in Almere neer.
Half gedemonteerd
Het leuke was dat Dani het geen probleem vond om tijdens de werkzaamheden wat foto’s en filmpjes te maken. Soms was dat beeldmateriaal een tikkeltje confronterend. Zo moest ik wel even slikken bij de plaatjes waarop Frau Angela half gedemonteerd op de operatietafel van de monteurs lag. Zorgen hoefde ik me echter niet te maken, want Dani en zijn collega’s verstaan hun vak in schadeherstel. En zo stond er een paar dagen later weer een frisse auto met een nieuwe laklaag te blinken in de zomerzon.
Angel eyes
Als klap op de vuurpijl kreeg ik van Dani ook nog eens een extraatje. Een van mijn stadslichten deed het niet en bij de demontage hield ook de ander ermee op. Uiteraard moesten daar dus nieuwe in. Of ik het leuk vond als hij de standaard gele ringen zou upgraden naar een setje ledverlichting? Daar had ik uiteraard wel oren naar, waardoor mijn BMW nu is voorzien van mooie witte ‘angel eyes’. De auto kreeg dus niet alleen een frisse look, maar ook een frisse blik.
Credits en overige info:
Tekst: Ralph Stoové
Foto’s: Dani Saber & Ralph Stoové
Film: Dani Saber
Meer blogs van RaGaSto vind je onder de blogpagina van deze website, waarbij een apart onderdeel is ingericht over de autoliefhebberij van Ralph Stoové.
Wat een leuk stukje weer Ralph! Ook een goede reclame voor het schadeherstelbrdrijf.😃👍
Veel rijplezier in Frau Angela!